De seneste år er hotelkæder også gået ind på markedet for korttidsudlejning, som tidligere var domineret af virksomheder som Airbnb. Husejeren sørger for indkvarteringen, og hotellet eller dets partnere sørger for resten, såsom booking, anbefaling og booking af udflugter, løsning af problemer, rengøring under opholdet og efter udtjekning. Rejsende modtager også hotelfordele såsom loyalitetsprogrammer, adgang til resortets faciliteter, skriver Travelnews.dk.
For eksempel kan feriegæster, der booker gennem Onefinestay, udlejningsfirmaet, som Accor Hotels købte i 2016, optjene og indløse point med Accors Live Limitless-program.
“Forretningsrejsende såvel som fritidsrejsende værdsætter, hvad Airbnb mangler, og hvad hotelmærker gør bedst: tilgængelighed (indkvartering kan ikke afmeldes med kort varsel), professionel gæstfrihed, brandstandarder og fordele ved loyalitetsprogrammet,” siger Chekitan Dev, professor ved Cornell University’s Nolan School of Hotel Administration. Ithaca, NY til Washington Post
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Nationalpark satser på grøn turisme
19-05-2022
-
Hovedstadens turisme: Flere danske gæster den kommende sommersæson
19-05-2022
-
Bornholm: Ny hjælp til ukrainske jobsøgende
19-05-2022
-
Nyt spisested vil servere kartofler - på en helt speciel måde
19-05-2022
-
Restaurant ved populær badestrand står tom og mangler fortsat ny bestyrer
19-05-2022