Morten og Simon Frandsens bedsteforældre købte for snart 50 år siden det, der i dag er Fjelsted Skov Hotel & Konferencecenter ved Ejby på Fyn. Siden den gang har stedet forandret sig meget både i størrelse og koncept, men målsætningen er stadig den samme – at skabe et sted, hvor gæsterne kan slappe af i en hjemlig og hyggelig atmosfære. Nu har Fjelsted Skov meldt sig ind i HORESTA.

Morten og Simon Frandsen overtog Fjelsted Skov for fem år siden sammen med deres hustruer, Zinaida og Silje, og driver i fællesskab forretningen. De kommer alle med hver deres baggrund, som spænder fra universitetsuddannelser til håndværksfaget, hvilket de ser som en stor fordel.

“Morten og jeg har jo fået Fjelsted Skov ind med modermælken og kender derfor stedet ualmindelig godt. Der er endda også noget af vores nuværende personale, der i sin tid var ved at falde over os, da vi løb rundt i køkkenet. Og det kendetegner egentlig vores filosofi. Her er det relationerne og det familiære, der er i højsædet. Vi har personale, som har holdt både 20, 30 og 40-års jubilæum og gæster, der er kommet her siden 1970’erne. Nu driver vi det også som en familie og spiller ind med hver vores perspektiver, og det har uden tvivl udviklet os i en positiv retning,” siger Simon Frandsen.

I årenes løb er Fjelsted Skov gået fra at være et landevejscafeteria til også at have selskabslokaler og til nutidens hotel- og konferencecenter med 74 dobbeltværelser og 13 mødelokaler, hvoraf det største rummer over 200 personer. Såvel Morten og Simon som deres forældre har løbende investeret i udbygninger og modernisering af hovedbygningen samt værelserne for at følge med den stigende efterspørgsel. Fjelsted Skov beskæftiger nu 30 fuldtidsansatte og runder omkring 50 ansatte i højsæsonen.

Ét af fokusområderne er også at give gæsterne en autentisk og lokal oplevelse. Og det er der rig mulighed for på det tilhørende 12 hektar store landområde med fritgående krondyr og den smukke natur, som ligger Fjelsted Skov nært. De har bl.a. rejst en nyskov med 13.000 træer, bygget shelters så gæsterne kan prøve kræfter med at lave mad over åben ild og så har de indgået aftaler med nabogårdene hvis jordstykker gæsterne har lov til at tage en gå-eller løbetur på.

“Vi forankrer alt i jorden omkring os og holder Fjelsted Skov så lokalt som muligt. Vi afholder f.eks. vildtaftener, hvor vi spiser det kronvildt, der græsser på området. Vi bruger lokalt dyrkede råvarer og har brugt lokale snedkere til renoveringsprojekterne Vi tror på, at vi sagtens kan føre forretningen godt videre samtidig med at videreudvikle lokalområdet og stadig levere den høje service, som Fjelsted Skov har været garant for i så mange år,” siger Simon Frandsen.

Fjelsted Skov har meldt sig ind i HORESTA for at få juridisk rådgivning, drage fordel af de mange samarbejdsaftaler og vise gæsterne, at man trygt kan stole på virksomheden.

Vil forvandle kendt tv-tårn til hotel

En amerikansk hotelkoncern har betalt 2,4 milliarder kroner for et tv-tårn, der tidligere har været Londons højeste bygning. Planen er, at det på sigt skal omdannes til at tage imod gæster.

Log ind